Vad har gjort mig glad idag?

Att en solstråle som lyckats hitta en springa i gardinen väckte mig i morse
Att min pojke lät mig sniffa honom i nacken en stund innan vi gick upp
Att jag fick öppna plasthöljet runt en helt ny ost
Att kaffemaskinen fungerade idag
Att när jag trodde att min man smugit iväg för att kolla mailen, hittade jag honom i tvättstugan fullt upptagen med att vika tvätt istället
Att jag kommit ihåg att tvätta sportBH:n inför löparloppet i eftermiddag (den hade börjat lukta bajs)
Att jag, fröken Köpebulle, har bakat min egen kladdkaka till dagens gäster
Att mina pojkar spelade luftgitarr till Top Cats Baby Doll
Att jag hittade något grönt som överlevt vintern i min kruka på balkongen
Att jag får vänta och se vad det kan vara för något intressant som vill gro där..

Här är några saker som gjort mig glad idag – och då är klockan bara 10!
Vad har gjort dig glad idag? Skriv!

Det här inlägget postades i Bilder, Skrivövningar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

