Inspirerad arbetsplats = inspirerat skrivande?

Drömmer om en vacker, bekväm, praktisk och inspirerande arbetsplats. Här ser ni min som jag absolut måste göra något åt. Inte bara stökig utan också väldigt tråkig! Här sitter jag ändå varje kväll och skriver. I och för sig med fokus på dataskärmen, men jag tror faktiskt att lite mer organisation hade hjälpt inspirationen på traven.  Jag önskar mig ett större skrivbord. Med stora lådor. Åh, vad jag vill ha en bekväm stol! En härlig utsikt. Gärna havet. Roliga tavlor och bilder. Färre kaffekoppar…
Hur ser din arbetsplats ut?

Oinspirerande arbetsplats (min)

Oinspirerande arbetsplats (min)

Inspirerande arbetsplats (vill ha)

Inspirerande arbetsplats (vill ha)

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inspirerad arbetsplats = inspirerat skrivande?

  1. saqer skriver:

    Hallå Malin! Jag skriver inte särskilt mycket själv men hänger en hel del vid skärmen, milt uttryckt.
    Min första reflektion är att du borde kunna testa med att orientera skrivbordet bort från väggen så att du får mer luftighet och kontakt med fönstret/utsikten – ljuset – världen utanför. Backa ut en halvmeter eller så. Så kör iaf jag;)
    Tack för din kommentar och välkommen till ”puffen”!

    • MalinC skriver:

      Du har helt rätt!
      Skrivbordet måste nog flyttas.
      Tyvärr är min utsikt från fönstret inte mycket att stå efter. Jag ser rakt in i grannens kök (en ganska så ofräsch enstöring med ölburkar i fönstret…)

Kommentera

