Funderingar till 80s Party Hits

Vad tänkter man på under en joggingtur?

Många säger att en joggingrunda rensar huvudet. Men jag tror tvärtom. Det finns kanske inget bättre sätt att tänka över livets små problem, än att ge sig ut i löparspåret…
Efter en liten joggingtur igår tänkte jag över vad som rullat runt i min hjärna med inspiration av 80s Party Hits i hörlurarna.

1. Hur ska påsktårtan dekoreras? Är kycklingar lite väl medelsvensson?  Ska jag hitta på något mer wild n´crazy? Rosett? Ägg?
2. Vad gör egentligen Mattias Karlsson nuförtiden? Killen med hockeyfrilla och underbett som jag dansade tryckare med till Power of love med Jennifer Rush på mellanstadiet.
3.  Tänkte ut en danskoreografi i huvudet till Stand up for your lööööve rights med Yazz. Man vet ju aldrig, ifall gymmet skulle fråga om jag kunde leda ett aerobicspass…
4. En ny karaktär till mitt bokprojekt. Hon är mostern som hjälper huvudpersonen att reda ut sin situation. Lena-Marie Åkesson. Fransklärare. Trött på elever. Gillar sandaler och jeans, är därför inte riktigt accepterad av språklärarmaffian på skolan bestående av damer i dräkt och högklackat. Gillar Jimi Hendrix och träffar aldrig en man mer än tre månader. Bär en djup, svart  hemlighet tillsammans med huvudpersonens mamma…
5. Hey! Vad Poison med Alice Cooper rockar. (aldrig varit en ”Rawk-tjej”!!)
6. Varför lyckas alla löpare jag möter se så jäkla sportiga ut!?! (de som inte har sådana riktiga löpartights räknas förstås inte ens…)
7. Oh, Julie med Shakin´Stevens. Det är något visst med skinnpaj a´la Grease. Småsexigt.

Tankarna går lös när man springer, problemet är väl att man liksom glömmer av att springa fort. Å andra sidan glömmer man av att man är trött också…

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Funderingar till 80s Party Hits

  1. enligt O skriver:

    Är det du som gör teckningarna? Grymma! Kanske skulle springa oftare. Det låter ju, hm, intressant.

  2. Linda O skriver:

    Du är verkligen superduktig!

Kommentera

