Vad säger vårt hem om oss själva?

Ännu lite om miljö…

Sitter just nu i svärmors tegelvilla i vackra New Forest i England. Efter det att hennes man dog för tre år sedan har de mörka mahognymöblerna åkt ut och ersatts av vitmålade möbler och ny ljus soffa. Borta är rakkoppssamlingen (!) och de murriga tavlorna. Min mans glada och utåtriktade mamma har fått mer plats här.

Vad säger mitt hem om mig själv?
Nu har jag visserligen två buskillar och en man som jag delar plats med… men om någon objektivt tittar på ”mina” områden, skulle de nog kunna säga en del om mig.
-Kvinna: På skrivbordet står två nagellack och en handkräm. (jag är som farbror Barbro, missbrukar handkräm)
-Slarvig: Papper och böcker överallt på skrivbordet. I min walk-in-closet (ja, jag har en sån, men vet inte om den får vara värd namnet) ligger kläderna oftare på stolen eller golvet än hänger på sina galgar.
– Mycket att göra: På skrivbordet trängs rättningshögar och svenskuppsatser med engelsk studentlitteratur och offerter från byggfirmor.
– Gillar att starta nya saker: På nattduksbordet ligger fem böcker för tillfället.
– Inredningsintresserad: Inredningsmagasin i högar här och där och vardagsrummet är extremt färgmatchat.

Vad säger ditt hem om dig?

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

