Jag vill ju bara skriva lite…

Jag vill så gärna skriva. Måste skriva. 1000 tecken per dag. Det bör man ju hinna säger många. Jaha.
Men så kommer det liksom lite andra saker i vägen.
Jobbet, rättning, utvecklingssamtal, dagishämtning, matlagning, städning, handling, träning, umgänge, barnens fritidsaktiviteter, trädgården, balkonbygge, bloggande och sedan….skriva.
När en mamma på dagis idag frågade om vi ville följa med dem hem och äta lite middag och leka höll jag nästan på att fräsa till henne:
– Vad tror du egentligen!!? Tror du att jag har tid..tid att… tid att UMGÅS!?
Själv har jag slutat med TV-tittandet. Slutat prata med min man. Nästan. Häromdagen skickade han ett mail till mig och frågade om vi skulle gå och sova snart. (Vet inte om vi är de moderna människorna som sitter där framför varsin dator eller om vi bara är extremt osociala)
Så sitter jag här, efter min läggningstid och knapprar in några meningar på datorn. I den här takten lär det dröja lääänge innan jag är klar. Men klar blir jag! Någon gång…

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag vill ju bara skriva lite…

  1. Nilla skriver:

    Om man bortser från allt dagboksskrivande (många långa frustrerade anteckningar under barnens uppväxtår) så började jag inte skriva förrän mina barn började få luft under vingarna. Inte så konstigt, om man säger så.

  2. bokmal73 skriver:

    Enormt svårt att få tiden att räcka till, men en liten tröst är att man ”sitter i samma båt” som många andra.

Kommentera

