Nytt jobb, ny skola

Nu är det äntligen klart! Det blir en ny högstadieskola i området där jag arbetar. Och där ska jag jobba!
Det har varit väldigt osäkert, rörigt och oklart om vad som egentligen kommer hända och massor av strul med bygglov och lokaler. Men nu ska alltså en ny skola inrymmas i en gammal 20-talsbyggnad tills desss att nya skolan står klar.

Jag som varit ganska trött på läraryrket efter att ha jobbat i över tio år, ser nu ganska ljust på framtiden. Helt plötsligt ser jag fram emot en höst med massor av utmaningar, ny organistation, sugna kollegor och nytt arbetssätt.
Det börjar tändas en gnista lärarlust igen…

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nytt jobb, ny skola

  1. enligt O skriver:

    Vad roligt Malin! Det blir säkerligen kanon!!!

  2. bokfröken skriver:

    Kul! Det hade jag behövt, något nytt som händer på jobbet.

Kommentera

