aödinvoaieipånfwëgnbvj

Knapper, knapper, knapper…
Min 3-åring ”jobbar” på datorn. Det är just nu roligare än att vara i lekrummet. Sitta på mammas stol vid skrivbordet och skriva.
lsdgogrifbniriifiifkjriagangiawefavniati–05iugngngnaäöaaååqäÄ
Ibland kan man även se hans namn ditknapprat i bokstavsröran. Gulligt.

”Visst” säger jag ”jobba du lite medan jag plockar undan disken”.

Knapper, knapper, knapper…

Plötsligt blir jag lite lätt svettig. Jag satt ju och skrev där innan…han skriver väl inte…?..
När jag springer till datorn ser jag att dokumentet. MITT DOKUMENT. Är borta! Blankt! Ett framtida nobelpris i litteratur har gått om intet…; ) 20 000 svettiga ord. VÄCK! (visst en del av det sparat på annat håll men ändå)
Jag hinner skrika något om vad han egentligen har hållit på med innan jag upptäcker de välbekanta orden där igen. Dokumentet är kvar.
Bara omdöpt. Numera heter mitt skrivprojekt
fjaåaö<hgiajnfikjrhnvs

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till aödinvoaieipånfwëgnbvj

  1. enligt O skriver:

    Vilken mardröm! Skönt att de 20 000 orden inte försvann!!!

  2. bokmal73 skriver:

    Puh vad nervöst!!!! Vilken tur att det fann kvar! Det ”värsta” som hänt här hemma när barnen har suttit vid datorn är att bankdosan låst sig, för de trodde det var en miniräknare som låg vid datorn ( man får skylla sig själv)

Kommentera

