En irriterande lista

Jag gillar listor! De passar liksom in lite varsomhelst.
Mitt liv hade inte fungerat utan komihåglistan i jobbkalendern eller de där kluddiga bokstäverna på nåt papper som påminner om att det fattas toapapper eller välling. Den typen av listor är nödvändiga!

Men så finns det ju också lite mer onödiga listor. Sådana man kan roa sig med när man har några minuter över. I busskön. När kaffet bryggs. När tv-programmet snart ska börja. Sådana där onödiga listor som är så himla roliga att göra.
En gammal pojkvän tvingade alltid gästerna att komma på top 5 listor om bästa låtar eller bästa album. Bokbloggarna är experter på diverse listor. Läst i maj. Bästa ungdomsböckerna. 3 nordamerikanska författare. 
Listor är helt enkelt ett jäkligt kul och enkelt sätt att umana hjärnan lite! Kanske också skrivandet. Och dessutom har man något att göra när man väntar på att pastavattnet ska koka…

Ska försöka bli lite bättre på att skriva listor!

Idag har jag haft en pestdag! Så idag handlar min lista om saker som irriterat mig!
(har faktiskt skrivit om saker som gjort mig glad tidigare så det väger väl upp…)

En irriterande lista
att jag fortfarande är sjuk
att jag inte har börjat skriva på mina tentor ännu fastän jag måste
att jag inte orkar plocka upp tvätten på golvet
att jag måste leta efter klänning till ett bröllop när jag inte hinner
att jag letat i hundra butiker utan att hitta nåt!!
att min plånbok är för platt
att mitt bröst är för platt
att klädexpediter ljuger en rakt upp i ansiktet
att ha barn i omklädningsrummet
att ha en man som är för förstående (förlåt älskling)
att jag är en bortskämd, sur, skitapa som borde hitta något bättre att vara irriterad över!!!

Pust! Nu känns det lite bättre…

Det här inlägget postades i Skrivövningar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

