Den spännande kärlekslådan

20120509-125935.jpg

Här är klassens lilla kärlekslåda. Full med elevernas frågor om allt som rör kärlek, kroppen, samlevnad, sex.

Oj, oj, oj, vad eleverna längtar till lektionerna när vi ska prata kärlek! Full uppmärksamhet! Intresset brinner i deras ögon! Med blossande kinder funderar de och diskuterar allt mellan fråga chans och avbrutet samlag. Halva den uppmärksamhetsnivån hade gjort mig nöjd på svensklektionerna!

Men vår hunger efter kärlek och sex verkar ju hålla i sig även högre upp i åldrarna…
På P1 idag diskuterades hur det är den erotiska litteraturen som ska få e-böckerna att ta fart på riktigt! För om folk förut tyckt att det varit lite väl pinsamt att läsa erotisk litteratur på bussen,  tycker tillverkarna att läsplattan ett diskret alternativ…
Den erotiska romanen 50 shades of Mr Grey har blivit en storsäljare i England och kommer nu i svensk översättning snart.
Roligt nog höll jag just den boken i handen när jag var i England senast och funderade på vilka engelska böcker jag skulle köpa med mig hem. Diskret var den i alla fall för jag hade ingen aning om att den var erotisk…

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

