För personer med scenskräck

Ärligt talat knäppte jag knappt på en dator för tre år sedan. Ytterst motvilligt i alla fall och bara i jobbsyfte. Mailen blev väl öppnad ibland och möjligtvis några minuter framför Face book. Det var allt. Tyckte det var sånt slöseri med tid…
Teknik har aldrig riktigt varit min grej.

Men nu! Jag är en reformerad kvinna! Bloggar, älskar min Iphone och datorn är helt plötsligt min bästa vän! Otroligt!.

Idag har jag gjort ännu en sak som fått mig att känna mig lite high-tech… Jag har använt det nya programmet Present.me.
Läser engelska på distans och en av inlämningstentorna var att göra en power-point presentation och sedan använda Present.me för att via audio berätta om ett valt ämne.
Så smart!
Perfekt för lärare att pracka på sina eleverna. De kan förbereda sina presentationer hemma och även spela in sig själva i lugn och ro framför den egna datorn. Otroligt bra för alla med scenskräck som avskyr att hålla muntliga framställningar inför grupp.

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

