Skriver i högklackat

Skrivandet har gått lite trögt det senaste.
Dels alldeles för mycket rättning, utveckingssamtal och engelskatentor.
Dels skriver jag på ett kapitel som bara känns tråkigt och som jag inte får till.
Så nu sitter jag här och kämpar och tycker att jag tappat tråden lite. Funderar på om jag kan hoppa över det tråkiga kapitlet och skriva ett roligare istället. Får man göra så?? Kan väl komma tillbaka till det där andra sedan…Eller om det är tråkigt kanske det ska strykas helt??

Men…surprise!
Om jag tittar ner under skrivbordet är det den här synen som möter mig. Jag själv i skyhöga klackar!! Väldigt ovanligt för mig som aldrig har annat än gympadojjor eller kängor. Men nästa helg är det är det bröllop i England och ni vet, det är som ”fyra bröllop och en begravning” (har jag tur är talen också lika bra…). Ska man passa in i herrgårdsmiljön och bland alla tjusiga hattar är det klackar som gäller! Så nu ligger jag i hårdträning! Men det är förbenat obekvämt.

Men på något sätt gör det skrivandet något mer glamouröst…

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skriver i högklackat

  1. bokmal73 skriver:

    Riktigt coola dojor!…och vill man vara fin, ja då får man lida pin🙂

Kommentera

