Garderobslista

De enklaste skrivövningarna och det bästa sättet att kvickt sätta fart på hjärnan är att skriva listor. Perfekt! Här kommer en garderobslista.

Skriv en lista på saker du har i din garderob som du aldrig har på dig.

Här är min:
-Knallblå sammetsbolero (för blå)
-Långkjol med volanger (för romantisk)
– Jeans med häng från Jack&Jones (för killiga)
– stay-ups (vem kom på det idiotiska klädesplagget?)
– Tunika med enorma puffärmar (hur bär man den utan att se ut som Alice i Underlandet?)
– Min 60-tals klänning med tillhörande kappa (Ååh, så snygg, men ack så kortkort)
– Min bruna stickade sjal (för luddigt. ÖVERALLT!)
– Mina guldsmycken (plast går före guld)
-Min beige vårkappa från förra året. (Herregud beige kappa! Jag är ju inte 40 ännu!!)
-Mina snyggtrosor (vet inte till vilket tillfälle jag sparar dem egentligen)

Det här inlägget postades i Skrivövningar och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

