Fotboll=skrivtid

Äntligen! Ibland är det bra med fotboll!
Under Uefa-cup finalen igår fick jag äntligen tid för mer än en halvtimmes skriveri åt gången. Tittade inte ens upp under straffarna och var tvungen att, till min makes irritation, fråga vem som vann även om jag satt i soffan bredvid honom under hela matchen.
Nu äntligen börjar det hända saker med min karaktär! Nu väcker jag honom ur hans lilla trygga bubbla. Jag följer bloggaren Nilla som skriver urroligt om sin aubergine roman om Börje och Roland. Antar att min huvudpersons namn inte är så värst mycket mer rock n roll!
Albert.
Och mitt skrivprojekt (kan tyvärr inte kalla det roman) är nog mer åt det svarta hållet. I alla fall börjar Albert bli mer och mer svart….
Yes!
Nu ska jag sno åt mig några minuters skrivtid till innan det är dags för godnattsagan.

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fotboll=skrivtid

  1. bokmal73 skriver:

    Hockey VM = lästid för min del ..och vad ska det inte bli i sommar då det är både EM i fotboll och OS 🙂

Kommentera

