Man kan vara glad för mindre

Varför är det en sådan fantastisk dag just idag?

1. Första dagen som LEDIG lärare. Ett långt sommarlov ligger där vid mina fötter och kräver sol och slapphet!!

2. Jag inser att författarlivet skulle passa mig som handen i handsken. Idag har jag nämligen övat lite på hur det skulle kunna vara. Frukost, skriva lite, joggingtur, skriva lite, lunch, skriva lite, fixa tvätten, skriva lite. Hoppas något förlag kommer inse hur duktig just jag är på att leva det här författarlivet…

3. Jag och 3 fina lärarkollegor har idag fått ett positivt besked. Att söka stipendium lönar sig! Vi har fått bidrag så att vi kan åka en vecka till England i sommar och fördjupa oss i den Engelska pubkulturen. Shakespeare, here we come, babe!

 

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Man kan vara glad för mindre

  1. Halvbonden skriver:

    Å england är ett så mysigt land tycker jag! De här gamla engelska pubarna tex. Men fy vilka dåliga toaletter de har på pubar och restauranger, man spolar genoma att toastolen först översvämmas och sedan sjunker allt och tar inte med sig allt papper ner🙂

  2. Alice skriver:

    Underbart malin:) kram lindha

Kommentera

