Jag ska också läsa i sommar!

20120621-121824.jpg

Hade en stund över igår och kunde inte motstå ett 4 för 3 erbjudande i väntan på att dagis midsommarfirande skulle börja.
1. Johan Theorin ”Sankta psyko”. Lite spänning/skräck är ett måste på sommaren för mig! Tycker den här bokens synopsis är så fångande (för en skräckjunkie som jag)
2. Nicole Krauss ”Det stora huset”. Fyra berättelser som sammanlänkas av ett skrivbord (?). Föll verkligen för genombrottsromanen ”Kärlekens historia” och hoppas den här är lika bra!
3. Amor Towles ”Artighetsreglerna”. Blev så sugen att läsa den efter det att EnlgtO skrivit en sådan fin och entusiastisk recension om den. Triangeldrama i 1930-talets New York…
4. Peter Robinson ”En bit av mitt hjärta”. Jag är väldigt novis när det gäller deckare men har läst Robinson förut och tyckte det var spännande och lättläst. En lättläst deckare är ett måste på stranden om man ska kunna koncentrera sig på handlingen samtidigt som man ska ha koll på två galna småkillar!

Bild | Det här inlägget postades i Bilder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag ska också läsa i sommar!

  1. Nina Wennberg skriver:

    Jag tycker också att deckare hör till sommaren (varför det nu gör det egentligen?). Jag har beställt en massa härliga böcker från adlibris och väntar ivrigt på att det ska komma snart. 🙂

  2. bokmal73 skriver:

    Jag vill oxå så gärna läsa Det stora huset av Nicole Krauss….får se när jag hinner med den 🙂

Kommentera

