Nya sommartider

Mina dagar som ”författare” (två stycken) är nu över (tillsvidare).
Jag passade ju så bra in där på min obekväma stol framför datorn eller, när vädret tillät, i en solstol på altanen. Med en liten bekymmersrynka i pannan och kaffekokaren påslagen tog jag mig an nästa kapitel på mitt manus. Med ett färskt sommarlov och barnen fortfarande på dagis innebar det helt plötsligt att jag kunde ägna flera timmar åt skrivandet. Äntligen fick jag lite sammanhang och lite kontinuitet. Och lite kreativitet. Det var då det…

Mina dagar är fortfarande lediga. Från jobb. Men inte från barn. Och då är det svårt att skriva. För visst är det något särskilt med barn. När man städar toaletten, eller diskar upp efter lunchen eller viker tvätt. Då är de väldigt långt borta. Men så fort man slår sig ner i soffan med en bok eller knäpper på datorn är de direkt där. Och sitter mamma still – då har hon inget att göra!! Då kan hon leka med oss!! Och jag tänkte faktiskt att jag skulle göra det i sommar! Leka alltså! (eller ja, i alla fall se ut som om jag leker)

Så under sommaren kommer mina blogginlägg säkert komma lite mer sporadiskt än tidigare. Sommartider alltså. Jag tänkte unna mig en semester utan krav (HA! HA! HA!) och skriva på bloggen när lusten faller på och när tiden finnes! Den viktigaste skrivtiden får vara manustid. Och den viktigaste tiden av allt får vara mina busungar. (sött…)

Nu gäller det bara att det faktiskt kommer en sommar också, för här på västkusten har den inte behagat dyka upp ännu!

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nya sommartider

  1. bokmal73 skriver:

    Åh vilket härligt inlägg! Känner igen mig, när mamma sitter ner gör hon ju inget, ” kom mamma, vi bygger ihop bilbanan”. Min blogg blir också sporadisk i sommar:-) har 6 jobbdagar kvar

  2. Halvbonden skriver:

    Ja barn är lite roliga på det sättet, att de verkar känna på sig när man ska göra något man verkligen vill🙂

  3. Nilla skriver:

    Ha det så skönt med kidsen. Innan man vet ordet av vill de inte längre hänga med en dygnet runt och då får man tid till skrivandet. =)

  4. Nina Wennberg skriver:

    Haha! Känner igen det där med kidsen. Men min äldsta är numera 15 (snart 16) så hon brukar inte hänga med mamma så mycket längre. Det räcker med lilleman…🙂

Kommentera

