Det börjar dra ihop sig

Några brev är funna.
Några teckningar med väldigt underliga motiv är tolkade.
En dröm är visst ingen dröm.
Och en mystisk moster återvänder.

Med den lilla cocktailen lyckades mitt jäkla bokprojekt ta ett stort hopp framåt och jag har nu skrivit 50 000 ord (skål för mig!) och kan se slutet. Det hela börjar klarna och jag ska förhoppningsvis kunna knyta ihop de lösa trådarna någorlunda i alla fall!
Knyta, knyta, knyta…

Här en liten smygtitt på hur mina karaktärer ser ut i mitt huvud. Den modiga, självständiga Vera som inte gärna avslöjar sitt sköra inre och den blyge, godtrogne Albert som i jakt på ett mer spännande liv får svårt att skilja på ont och gott.

Den självständiga, modiga tjejen som inte gärna visar vem hon egentligen är.Den blyga, godtrogna killen som desperat drömmer om ett mer spännande liv.

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det börjar dra ihop sig

  1. helenahellman skriver:

    Det låter superspännande! Tänk att du har skrivit så mycket! Var stolt över dig, det är ju urhäftigt!!

  2. Maria skriver:

    Håller med Helena! Otroligt. Det måste firas!

Kommentera

