Välkommen ångest

Snart är det dags att lämna det där limbotillståndet jag verkar befinna mig i när det är semester. Har ingen större koll på något, allra minst tiden.
I lördags ringde jag försäkringsbolaget för att rapportera en skada på huset. När jag äntligen lyckades komma fram till något annat än en telefonsvarare, beklagade jag mig över att hela tiden bli kopplad till akutskador eller SOS-alarm. Det trevlige, unge mannen påminde om att det var helg och att jag kunde återkomma på måndag för att tala med kunnig personal.
Oj, det var visst lördag.

Men idag har semesterdimmorna lättat och ångesten slog plöstligt till: 
– Måndag. (Mannen börjar jobba och vardagen är obehagligt nära)
– Inhandling av skolväska för sönerna (inklusive sedvanligt tjat om allt utom skolväskor)
Går igenom kursprogrammet inför höstens lärarlyft i Engelska och köper lite kurslitteratur (Hur hade jag tänkt mig att jag skulle hinna???)
– Pratar med en kompis som också råkar vara lärare som redan har börjat planera inför hösten (Hjälp!!!)
Försöker också vara lite ambitiös och bläddrar i läroplanen. (vill inte, vill inte, vill inte) 
 Min rektor SMS:ar. (ville gärna förtränga lite till)
Idag började visst mitt nya liv och jag är galet sugen på choklad.
Har börjat redigera mitt manus (Tungt. Mycket tungt. Och då talar jag absolut inte om innehållet som är skrämmande ytligt)

Men imorgon kommer en trevlig kompis på besök och då måste jag ju faktiskt baka en chokladkaka…

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Välkommen ångest

  1. Nilla skriver:

    I know the feeling…

  2. bokmal73 skriver:

    Såååå likt mig. Mannen började jobba idag, jag varit med barnen och inhandlat skolväska + jeans + strumpor och imorgon + onsdag blir sista semesterutflykten innan vardagen tar vid på riktigt på måndag! Höstlovet brukar väl komma ganska fort, eller ….

  3. enligt O skriver:

    Jobbet börjar på måndag Malin. Lämna läroplanen och skit i planeringen. Du ska ändå planera med kollegor ju. Borde också kolla kurslista visserligen, men det får också vänta.

Kommentera

