Förväntansfull och förvirrad

Så var jag tillbaka i korridorerna och gympapåselukten igen. Kanske rätt okej att komma tillbaka till gamla rutiner igen, även om jag skulle kunna ha sommarlov lite till.

Ny skola! Nya kollegor! Ipads till alla elever! Så spännande!
Jag har faktiskt tjuvtränat lite och gått igenom lite roliga appar och så på Ipaden hemma, men som tur var hade vi en föreläsning om just Ipaden i skolan idag. Perfekt! tänkte jag och satte mig tillrätta i den lilla trästolen.

Massor av diagram och flödesscheman.
Öh…äh. Det är ju min första dag efter sommarlovet.
”Ni har förstås hör det där med `flows`till leda men…”
Flows!! Vad är det nu då??
”Vad tänker ni på om jag säger en man med skägg och stor mage?”
Jultomten? Jag är förvirrad. Nähä, en forskare inom informationsteknik?

Ja, ja. Han pratade långt över mitt huvud och jag inser att jag ligger kanske lite efter i IT-världen. Men jag bloggar ju i alla fall…

Imorgon ska vi i alla fall lägga schema. Det kan jag!

Det här inlägget postades i Skolfrågor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Förväntansfull och förvirrad

  1. enligt O skriver:

    Det här är en bra blogg, en del appar för små barn, men även mycket annat! http://anneliesappar.blogspot.se/

Kommentera

