Elever??

Oops.
Nu var de visst här.
Mina nya sjuor. Mascara och nya jeans. Fixad lugg och nervösa händer.
Jaha, det skulle visst komma elever till den nya skolan också.

Så här långt har jag ju bara burit möbler och packat upp lådor. Fixat med skåpsnycklar och till och med rensat ogräs utanför entrén (och nej, jag är faktiskt lärare och inte vaktmästare).

Det där med lektioner och planering har jag inte ens hunnit tänka på!
Läroplanen! Läroplanen! Mina gamla pärmar!! Lektion.se för i helvete!!

Eleverna blev lite uppspelta när de fick penna och sudd så jag kanske inte ska ställa alltför höga krav på mig själv?

Det här inlägget postades i Skolfrågor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

