I chocktillstånd

20120825-074256.jpg

Klockan är 07.30 på lördag morgon.
Jag sitter vid köksbordet och jobbar (har nog aldrig hänt tidigare)
Men efter en vecka med elever i helt ny skola inser jag två saker:

– Med sådana sköna elever och trevliga kollegor kommer det här året bli fantastiskt kul!
– Med bristande kunskaper i all ny teknik jag plötsligt har tillgång till och med internet som i princip enda läromedel, kommer jag få arbeta järnet!!!!

Så nu sitter jag här och lär mig hur en mac-dator fungerar, vilka appar eleverna ska använda på sin Ipad och famlar i blindo bland den gigantiska informationsbank som flyter runt där ute i internetuniversum.
Inser att det inte är hållbart att planera i två timmar för en enda lektion som jag gjorde till min svensk lektion i fredags.
Mina nya ledord är härmed:
Effektivitet, rationalitet, angelägenhet och sovrande!

Det här inlägget postades i Skolfrågor, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I chocktillstånd

  1. Susanne skriver:

    Härligt! Med sköna elever och trevliga kollegor, åtminstone 🙂

  2. enligt O skriver:

    Köpte en Mac Book Air precis och håller på att försöka lära mig. Har just lärt mig hur man ställer in för att slippa klicka så förbannat på musplattan. Alltid något! Skönt att veckan varit bra förutom tekniken då.

Kommentera

