Knäpp inspiratör sökes för hemmabruk

Oj, oj, oj. Jag är såååå inspirerande i mitt lilla skrivartema i svenskan.

Jag slänger fram käcka feminuters skrivöningar.
Jag låter dem associera.
Jag använder ”oj det här är spännande” rösten.
Jag fångar deras uppmärksamhet med öööverdrivet kroppspråk.
Jag visar kittlande bilder.
Jag skrattar högt åt att ännu en robot har blivit skjuten av en K-pist i någons berättelse.
Vi smyckar meningar. Vi skriver om. Vi lägger till. Vi tar bort.
Herre gud, vad jag försöker få dem att inse att skriva är KUUL!!!
(och nej, jag låtsas inte om de som himlar med ögonen och suckar. Det är ju trots allt bara tonåringar…)

Synd bara att ingen sådan där knäpp människa kan komma hem till mig och se till att jag också får lite inspiration. Jag vill också skriva lite… : )
(och behöver en spark i ändan!)

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Knäpp inspiratör sökes för hemmabruk

  1. Pernilla Hell skriver:

    Underbart!

  2. Anneli skriver:

    Det låter helt underbart! Klart du ska skriva, här får du en snäll spark av mig🙂

  3. Halvbonden skriver:

    Jag tycker det är precis så en lärare ska vara, försöka få eleverna att tycka att det är kul att skriva. Samtidigt undrar jag ibland över skolan, för om man tänker procentuellt hur många människor som behövs inom varje yrke, visar skolan en rättvis bild av livet då? Jag menar, hur stor procent av befolkningen kan livnära sig på att skriva, om de tycker att det är kul? Och om man ser hur mycket människor som måste bli intresserade av teknik (alla enormt stora företag som volvo, skf, sandvik mfl) i proportion till hur mycket matte och teknik man får lära sig i skolan. Visst ska väl skolan vara allmänbildande också, men ibland kan jag känna mig lurad av skolan, för ända fram till tonåren trodde jag att det gick att arbeta med det som man fick lära sig i skolan, men det är ytterst lite arbeten som ser ut så, möjligen läraryrket då.

Kommentera

