Det lilla ordet NEJ

Varför  är det där lilla ordet så svårt?
Jag pratar om nej.
nej.
NEJ!
Malin menar: ”NEJ.”
Malin säger: ”Självklart” ”Det fixar jag” ”Inga problem”

Idag har jag lovat att baka en tårta till någon jäkla språkdag på jobbet. Jag har lovat att köpa rullgardiner till klassrummen.
Jag har lovat att ta hand om inköp av tvål och kaffe.
I morse satt det dessutom en glad forskare från universitetet i lärarrummet  som ska följa min undervisning under några veckor (!).
Alltså, vad tänkte jag på när jag tackade ja till det??

Jag ska börja öva framför spegeln nu.
Nej.
Nej.
Nej.
(Öh, det kanske går…jag visst det fixar jag vet du!)

 

Det här inlägget postades i Bilder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det lilla ordet NEJ

  1. Halvbonden skriver:

    Haha, ja visst är det svårt att säga det där ordet🙂

  2. bokmal73 skriver:

    Nej är definitivt ett svårt ord ( men måste säga att efter att nästan gått in i väggen, så har jag blivit betydligt bättre på att säga Nej).

Kommentera

