Ny skräckidé

Nu har det hänt igen.
Jag har kommit på en ny skrivaridé.
Så mycket bättre än den förra!
(för vilken sjuttioelfte gång händer inte det?)

Det gick ju så bra för mig. Var helt inne i mitt projekt och har ju för första gången någonsin skrivit ända till slutet. (Yes!)
Men så började jag redigeringen…
suck.
Okej, det går ganska bra. Jag vet vad jag behöver fixa till och hoppas ju få hjälp av goa vänner att komma med bra tips om hur jag ska kunna förbättra än mer.
Problemet är bara att jag känner att min idé inte riktigt håller. Den påbörjades mest av en slump när jag gick en skrivarkurs. Där utvecklades den mer och mer och till slut var jag ju bara tvungen att faktiskt skriva den där historien…
Men som sagt. Det är inte världsbäst. (och det måste den ju tyvärr vara för att ens ha en chans att bli läst någonstans…)

Men…nu har jag kommit på något BÄTTRE!
Är jättesugen att börja skriva på den istället!! (får man det? Eller sviker jag min gamla idé då? Ska man redigera klart den gamla först?)

Så fort jag får en idé tänker jag det här måste skrivas nu! Innan någon annan kommer på det!!
(Okej, jag är en ytlig människa utan några som helst planer på att skriva för att ”jag har ett behov av att uttrycka mina innersta känslor”)

Nej, en skräckhistoria som utspelar sig på Wieselgrensplatsen i Göteborg har börjat ta form i mitt huvud.
Kan det bli mer skräck än så??

 

 

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ny skräckidé

  1. Anneli skriver:

    Det låter väldigt spännande! Jag tycker man ska skriva det som man vill skriva, oavsett om man har andra projekt på gång samtidigt. Då tror jag att berättelserna blir bäst, hjärtat och glädjen måste finnas med.

  2. Pernilla Hell skriver:

    Åh, jag blir så sugen på att läsa det du skrivit/ kommer att skriva!🙂 Dessutom inspirerar du genom din blogg! Kuuuuul! Kör på! Gör det du tror på!

  3. Linda O skriver:

    Låt det andra manuset ligga till sig och börja skriv det nya! Läser gärna det du skrivit.

Kommentera

