Vaddå 40-årskris?

Alltså, jag blir ganska animerad när jag pratar om min tid just nu.
Jag jobbar ju jämt!
Och studerar.
Jobbar, jobbar, jobbar.
Men egentligen vill jag ju bara skriva.
Det är så frustrerande att ha så mycket att göra på jobbet att man verkligen inte har någon tid över till att göra det man verkligen vill. Skriva.
Och barnen ska vi ju inte prata om. När lekte jag ordentligt sist egentligen?
Jobbar, jobbar, jobbar.
Nej, egentligen borde man sluta arbeta helt. Göra det man vill. Sälja huset, flytta till landet. Skriva. Leva ett enkelt men, underbart liv!

”Du har ju 40-årskris.” Var min mans kommentar.

Okej. Jag kunde ha gett honom en rak höger. Men någonstans visste jag att han hade lite rätt. Kanske är det så här åldersnojan tar sig uttryck?

Är mina drömmar om ett skrivande liv bara något så banalt som en lite för tidig 40-års kris???

stress

stress och min begynnande 40-årskris

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Vaddå 40-årskris?

  1. Halvbonden skriver:

    Nej jag tror inte det är en kris, eller så har jag en sån med 🙂 Jag tror att det mer handlar om att man under viss tid av sitt liv gör allt det där som liksom förväntas av en; man skaffar jobb, barn, betalar räkningar, men sen när man känner att man har allt på det torra, då börjar man fundera på vad man egentligen vill..

  2. Anneli skriver:

    Det har säket att göra med att tiden går och att man inte hinner med allt man vill hinna. Livet nuförtiden är hektiskt och det är så mycket man ska hinna, vill hinna. Och tiden räcker oftast inte till. Jag har samma problem, man önskar bara att allt var enklare och att dygnet hade dubbelt så många timmar. Och att man fick grotta ner sig i sitt skrivande mest hela tiden! 🙂

  3. bokmal73 skriver:

    Jag förstår precis vad du menar. Jag har samma ”problem”. Man jobbar, lämnar och hämtar barn på dagis och skola, det är simskola, fotboll, laga mat och sortera tvätt och så går det runt hela tiden och inom en ( mig) ligger mina fantastisk skrivprojekt som jag inte orkar ta itu med, för när kvällen kommer rasar jag ner i soffan och orkar inte mycket mer…, men en dag, DÅ ska jag skriva så pennan glöder !

  4. enligt O skriver:

    Ja fy katten! Kalla det vad du vill, men frustrerande är det. Inte för att jag just drömmer om att skriva, men i alla fall få tid till något kreativt utan att för den sakens skull behöva stressa ihjäl mig. Rymma?

  5. MalinC skriver:

    Ja, det verkar ju som om jag inte är ensam… Har precis kommit på en perfekt affärsidé.
    Kreativt läger för trötta och utarbetade morsor!

  6. Pernilla skriver:

    Instämmer till fullo med övriga kommentarer! Och här sitter jag och rättar prov om buddhism… Hehe.

Kommentera

