Inspirerande miljö

Få kallar kanske Wieselgrensplatsen i Göteborg för en inspirernade plats. Men det är den för mig just nu. Var tvungen att ställa ner matkassen och paketet från posten för att fota lite.
Här någonstans ska min nya karaktär bo.

Hon den där sminkade tjejen som jobbar på Coop och verkar ha nya män varje helg. Bor hemma gör hon tydligen fortfarande. Hennes pappa är han den där fete spårvagnsföraren, han som förlorade sin fru för några år sedan du vet. Väldigt tragiskt var det. Gick visst rakt ut på spåret. Nej, det är en underlig familj. Trevlig är hon. Ler och är hjälpsam. Men jag har hört att hon är rädd för sin mammas spegelbild. Har du hört något så dumt? Rädd för sin mamma? Mamman är ju död.

20121016-221040.jpg

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inspirerande miljö

  1. Hanna Lans skriver:

    Åh, verkar intressant! Själv har jag en karaktär i min roman nr 2, som bor i Högsbo.😉

  2. Halvbonden skriver:

    Jag viskar en hemlighet: jag har varit inne i trevåningshus som ligger i närheten där, och det är rätt ruggiga hus, eller var det för länge sedan, med persienner som hänger på tre kvart, tomma mörka fönster, trappuppgångar som luktar unket och rök, tunna dörrar som släpper igenom hundskall och släpande steg. Man får en känsla av att ”här vill jag inte bo!”.

Kommentera

