När lugn och ro är lyx

Idag hade jag ett mission – jobba, jobba, jobba! Jag visste att jag skulle vara helt själv på skolan (ja, vi är väldigt få i vanliga fall också) och jag såg framför mig en hel dag i lugn och ro. Planerande och rättande skulle jag sitta vid mitt lilla skrivbord och titta på havet (ja, jag kan det från mitt arbetsfönster). Extra peppad blir man av sol och tanken på att köpa sig en god sallad och lite bubbelvatten på vägen. I Ica-butiken bredvid skolan väljer jag en sådan där lyxig plocka-själv-sallad och hittar dessutom mitt favoritte. Två sådana kartonger plockar jag till mig (en att ta hem också) En chokladbit slinker ner i korgen (på eftermiddagen kan man ju bli lite seg…) Åhå, hittar Belinda Bauers Mörk Jord i pockethyllan, en bok jag varit sugen på länge. (Hmm, kanske lunch i personalsoffan med en bra bok!) När man är förälder njuter man av sånt här… Väl i kassan öppnar jag väskan. Förbannade j-a skit! Plånboken ligger hemma. (en halvtimma i bilen) Inte ett öre! Snällt ställer jag tillbaka mina varor. Det blev en arbetsdag på kurrande mage (några knäckemackor från matsalen och ett äpple jag som låg kvar på skrivbordet). Inte fick jag så mycket gjort heller… Men nu har jag i alla fall LOV! : )

Det här inlägget postades i Skolfrågor, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När lugn och ro är lyx

  1. Hanna Lans skriver:

    Suck, vilket antiklimax. Men skönt nu med lov!

  2. Anneli skriver:

    Typiskt! Njut nu av ditt lov!

Kommentera

