Äntligen redigerar jag

Nu är jag lite stolt över mig själv.
I och med att jobbet startade upp i augusti med alldeles för mycket att göra blev det inte så mycket tid över till skrivande.
Mitt första manus, som jag kämpat med hela sommaren, var klart och behövde redigeras.
Men jag kunde helt enkelt inte uppbringa varken lust eller ork till att sätta mig och gå igenom allt.
På den lilla skrivartid som jag har lyckats roffa åt mig mellan rättning, matlagning och godnattsaga, började jag istället spåna på ny idé.
Det är helt klart enklare att plotta en historia en kvart här och där, än att på lösryckta stunder läsa igenom sitt manus och försöka få en bra överblick.
Jag var faktiskt nära att ge upp hela manuset.

Men nu är jag på G igen.
Under höstlovet har jag snott åt mig några timmar och faktiskt hunnit läsa igenom hela manuset (nästan) två gånger. Har blivit lite sugen på det igen.
Nu är det dags att ta hjälp av nya, friska ögon som får läsa vad jag skrivit. Hej vänner och släktingar!! : )
Funderar på lektör.
Vad kostar det egentligen? Är det värt det?

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Äntligen redigerar jag

  1. Hanna Lans skriver:

    Jag betalade 5.000 kr för min. Hon var väldigt bra eftersom hon även föreslog förändringar i texten så att det löpte bättre. Däremot var hon väldigt långsam. Jag har hört mycket gott om Leffe Delo, som ska vara snabb och korrekt, men vet inte vad han kostar.

  2. helenahellman skriver:

    Jag läser gärna och jag är gratis men hård som satan!

  3. bokmal73 skriver:

    Jag använde GB text lektörtjänst, otroligt nöjd, väldigt kreativ feedback

  4. Anneli skriver:

    Jag har använt Ann Ljungberg, superduktig men har mycket att göra så det tog tid. I mitt andra manus använde jag Jenny Bäfving, också väldigt duktig. Det brukar kosta mellan 3000 och 5000 beronende på lektör och storlek på manuset. Det finns säkert billigare också, man får söka runt lite och försöka hitta någon som passar en, även om det inte är helt lätt att veta vem man ska välja. Lycka till!

Kommentera

