Mitt bästa träningsredskap

Igår var jag hos min massör. Kentagon.
Ja, han heter faktiskt så.
Väldigt bra är han också. Hittar varenda knut i min spända nacke och lyckas massera bort lite huvudvärk.
Han tryckte länge i mina handflator igår och kommenterade hur underligt hårda mina händer kändes.
”Har du varit ute i kylan länge? Kanske arbetat utomhus?”
Den mannen känner inte mig.
Arbeta ute i kallt väder?? Tror inte det.
Dessutom är jag en person som tar fram vantarna i augusti och helst inte är ute i kylan alls.

Läste precis om någon annan (vem??) som kommenterade på sin blogg att allt skrivande gav vältränade händer.
Exakt.
Mina hårda händer är givetvis ett resultat av allt skrivande (hi, hi)
Mitt träningsredskap är datorn.
Mina starkaste muskler fingrarna.
Ha! Jag är vältränad!
Måste visa upp mina vältränade händer.
Handsmycke? Sexiga handbikinis? (man får ju va glad för det lilla menar jag)

Det här inlägget postades i Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt bästa träningsredskap

  1. Anneli skriver:

    Vad skönt om man får känna sig vältränad någonstans 🙂 Sexiga handbikinis låter lite spännande!

Kommentera

