Bokprat-relationsprat-sexprat

Min bokklubb i Göteborg diskuterar böcker. I alla fall är det vår intention även om det blir en del skratt, vardagligheter och vin också.
Men med gamla tjejgänget från Uddevalla brukar det sällan bli bokprat. Nej, vi växte upp med killprat…och har väl fortfarande fastnat i relationssnacket. Vilket ju kan vara nog så intressant.
Den här träffen blev det bokprat. Ett prat som varade lääänge.
Vilken bok diskuterades då?
Fifty shades of Grey. Vad annars?
Som fnissiga tonåringar – men det kan man väl bjuda på!  Men det var hysteriskt roligt när min vän (den mest korrekta av oss) beskriver hur hon smyger in i Ica-butiken för att köpa andra delen – trots att hon erkänner att första delen var rejält dålig. 
Jag ville ju veta hur det skulle gå för de där två.
Mmm. Just det.
Då kommer en äldre dam fram och säger att hon är på jakt efter en bra bok och undrar vad det är för bok min kompis har i handen. Om det är något hon kan rekommendera. Hon lyckades klara sig undan med lite mummel om kärlek och best-seller innan hon raskt försvann till kassan. Om damen köpte boken eller inte förtäljer inte historien.
En annan väninna har gett mig boken med orden.
Ta skräpet. Jag vill inte ha den tillbaka!

Boken ligger här. Vet ännu inte om jag kommer läsa den. Känns som om jag redan är trött på den.

Det här inlägget postades i Böcker och Litteratur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bokprat-relationsprat-sexprat

  1. Hanna Lans skriver:

    Jag tänker inte läsa den. Bläddrade lite förstrött i den i en bpkhandel och tänkte att what’s the fuss about liksom. Gäääsp.

  2. Anneli skriver:

    Man borde förstås läsa den, men jag kommer nog inte att göra det. Den låter dock som ett underhållande samtalsämne🙂

Kommentera

