Mini-noveller

 

Kan man skriva en novell på fem minuter? Japp!
Blev inspirerad av tidningen ”Skrivas” utmaning som de hade på Bokmässan i höstas. En utmaning jag lyckades missa, men blev påmind häromveckan när jag bläddrade i ett gammalt exemplar av tidningen.

Imorgon ska mina elever få små papperslappar där de ska skriva sina mini-noveller. På baksidan ska de klistra på en passande bild som de hittar. Dessa får sedan pryda klassrummet. Temat är kääärlek.

Exempel på kortnoveller från tidningen Skriva

Exempel på kortnoveller från tidningen Skriva

 

 

(fasen vad kass jag är på att infoga egna bilder. För liten och på sniskan. Sorry…)

 

Det här inlägget postades i Bilder, Skrivövningar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mini-noveller

  1. Hanna Lans skriver:

    Åh, det hade jag älskat som elev!

  2. bokmal73 skriver:

    Vilken kul uppgift! Tror att jag ska prova den själv, kanske jag kan plita ner en novell på tåget imorgon bitti🙂

Kommentera

