Varför man inte ska jobba i butik

I alla fall inte i december. För då bryts man långsamt ner – dag efter dag, vecka efter vecka –  med  det mest plågsamma av tortyrredskap – julmusiken.
Jorå, jag har varit där. Sålt julskinka och ostar i takt med ”Jingle bells” och ”Jag såg mamma kyssa tomten”.

Numera behöver jag inte plågas varje dag, men ändå fascineras jag över människans behov av att uppdaterar den dammiga CD-samlingen med en ny julskiva varje år. För jag antar att det är det folk gör.
Varför skulle annars eminenta artister som Måns Zelmerlöf, Martin Stenmark, Sanna Nielsen bemöda sig att spela in sånger som ALLA andra redan har spelat in förut. (ok, jag ÄR ironisk, för vi vet ju att de  aldrig släpper något annars som folk vill köpa)

sanna

Me tindrande ögon och stjärnor i blick

Alexander rybak

Myspys på vinden

917084643

Lite casual i yrsnön…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och varför dessa fruktansvärda CD-omslag?? Jag kräks.
Cee Lo Green tar det hela på lite mindre allvar i alla fall…

cee lo

 

 

 

 

 

 

 

 

Det glimrande Glasgowbandet Glasvegas (ett favoritband) har nu också som tradition att ge ut en jullåt i december. Så har även the Killers gjort i år.
Det är inte bara gamla avdankade ex-melodfestivalsångare som vill sjunga om julklappar och juleljus. ALLA verkar vilja spela julmusik!!
Eller kan det vara så att de vill tjäna lite extra slantar till barnens julklappar…??

Kan man göra bra julsånger?
Lyssna själva på Glasvegas bidrag till tortyrkammaren.

Det här inlägget postades i Bilder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varför man inte ska jobba i butik

  1. Halvbonden skriver:

    Ja jag undrar varför det alltid är samma jullåtar också, är det helt omöjligt att göra nya bra?
    Och jag såg att det kom en absolut christmas som är exakt samma absolute christmas som jag har från 90-talet.

Kommentera

