Icke-produktion

Nej, här skrivs fortfarande inget. Har inte en minut över till det just nu. Inte mycket ork heller. Men förhoppningsvis ska jag få ihop lite tid under julen och försöka redigera mer på mitt ungdomsbokmanus.
Problemet är att jag inte riktigt tror på manuset själv längre. Idén känns trist och jag känner mig blind för det jag skrivit. Jag läser och ändrar, men det finns ingen stuns i skrivandet och det blir oflexibelt och stelt.
Vill jobba mer med de stora dragen men lyckas bara ändra småsaker.
Jag tycker att något saknas och misstänker att det kanske beror på att jag berättar för mycket. Borde nog överlåta lite mer till läsaren.

Istället kommer jag på massor av nya idéer som är SÅ mycket bättre och läskigare… ; )

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Icke-produktion

  1. Maila till mig så ger jag lite input, om du vill.

Kommentera

