Riktigt sluskigt roligt

Herr och fru Slusk. Eller The Twits som boken heter på svenska. Jag älskar den och det gör mina barn också!

twits

Roald Dahl skriver verkligen fantastiskt bra. Hans böcker brukar lämpa sig perfekt för högläsning och så gör även Herr och fru Slusk. Både vuxna och barn kan skratta åt bokens elaka, läskiga och korkade vuxna. Tur att det finns rättrådiga och kloka barn (och djur) som kan ordna upp saker och ting!

Idag har jag suttit och förberett lite arbetsområden inför skolstarten och just den här boken ska åk 6 läsa på engelska. Eftersom Herr och fru Slusk hittar på elaka spratt mot varandra ska mina elever få skriva egna påhitt på engelska. Hoppas de kommer tycka att det är lika roligt som jag gör.
(Att läsa boken alltså, inte hitta på elaka spratt…)

Det här inlägget postades i Böcker och Litteratur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

