Äntligen lite plott

Jag plottar. Älskar det!

Sitter och försöker foga ihop scener, karaktärer och händelser. Äntligen har jag haft lite tid att få ner på papper alla de där idéerna som snurrat runt i huvudet de senaste veckorna.

Det ska bli skrämmande och obehagligt. Både smutsigt och vackert.
Både kärlek och sorg. Och de där förbannade döda människorna som inte verkar vilja komma till ro…
Så hoppas jag i alla fall.
Dessutom tycker jag om mina karaktärer. Jag måste bara lära känna dem lite bättre innan jag faktiskt börjar skriva.
Och viktigast! Jag måste veta hur det ska sluta!
Jag plottar vidare.

 

 

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Äntligen lite plott

  1. Hanna Lans skriver:

    Åh, vad kul! Är du en fellow spökskrivare? Ah, då kan vi bolla idéer med varandra om det behövs.🙂

    • MalinC skriver:

      Ja! Mitt förra manus var lite mer traditionell spökhistoria, men nu hoppas jag att det ska bli mer skräck… Vi får väl ser hur det lyckas!

  2. Anneli skriver:

    Det låter spännande! Jag är superdålig på att plotta, jag bara skriver det som ploppar upp🙂

Kommentera

