Lite mänsklighet och lite skratt

Måste rekommendera två bra serier som jag inte kan vara utan just nu.

Igår spanade jag in de två första avsnitten av serien The Slap, som är baserad på den omtalade boken av Christos Tsiolkas. Boken har jag tyvärr inte läst, men jag gillade verkligen serien. Handlingen kretsar kring, just det, en örfil och en grupp vänner och släktingar någonstans i Australien. Hittills har två av karaktärerna fått ett avsnitt var för att berätta sin historia och sin version av händelsen. Välspelat och med innerlighet. Ser fram emot nästa avsnitt och funderar över vilken karaktär vi får följa då.

Min andra rekommendation är givetvis Allt faller. Om någon missat den ska ni definitivt inte missa nästa torsdag (om man står ut med tv4 reklamen) för att se Johan Rheborg och Jonas Gardell spela förvridna, självupptagna och pinsamma versioner av sig själva. Smart och kul.

allt-faller-tv-serie-tv4-play

Det här inlägget postades i Bilder, Tankar och inspiration och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lite mänsklighet och lite skratt

  1. bokmal73 skriver:

    Missade första avsnittet av Allt faller, ska försöka komma ihåg nästa avsnitt på torsdag.

Kommentera

