Inspirerande bilder

Öh, skrev jag alldeles nyligen att jag skulle ha ett manus klart i maj?
Vet inte riktigt hur jag tänkte…men helt klart är att jag inte tänkte på att jag har ett jobb att gå till varje dag!
Men det är ju alltid bra att vara positiv : /?

Istället förbereder jag mina sexor inför nationella provet i svenska nästa vecka med lite skrivuppgifter.

De har diskuterat skrivaridéer till dessa bilder.
Vad har hänt innan bilden? Vad händer härnäst? Hur kommer det gå?

Ophelia av Millais

Ophelia av Millais

John Singer Sargent

John Singer Sargent

Ond bråd död. Jag vet. Men det lyckas i alla fall få igång en tolvårings fantasi!

Det här inlägget postades i Skrivövningar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inspirerande bilder

  1. Elina skriver:

    Vilken kul uppgift! Extra roligt blir det för mig eftersom jag, i den berättelse som jag skriver, placerar en av mina karaktärer på en konstutställning samtidigt som den besöks av en skolklass – där eleverna får till uppgift att fundera kring ett av verket utifrån vad som hänt och vad kommer att hända!

  2. bokmal73 skriver:

    Jag glömmer också emellanåt att jag har ett jobb att gå till. Tur att väckarklockan påminner mig varje morgon. Verkligen inspirerade bilder!

Kommentera

