Långsamt framåt

Mitt manus lunkar på. Långsamt framåt.
Jag hinner ju inte skriva så mycket som jag vill men nu har jag i alla fall knattrat ihop 17000 ord, och det är ju ändå en bit på vägen.

Enda kruxet är att, även om jag inte skriver varje dag, så funderar jag… Hur ska jag börja det kapitlet? Ska jag berätta här att hon har drömt alltihop? Är det egentligen butlern som är mördaren? osv. osv.

Det är ju naturligtvis för att jag tycker att det är så kul och att mina karaktärer har bosatt sig inne i skallen på mig! Postitivt. Men det fanns ju ett krux någonstans. Det är att jag har lite för mycket tid till att fundera ut nya vinklingar och nya problem och nya hemligheter. Sedan vill jag gärna pressa in dem någonstans när jag väl sätter mig framför datorn.
Ja, så det kan ju bli lite för mycket av det goda kanske!?
Eller för mycket av det onda…

Men än så länge kör jag bara på. Skala av får jag göra senare.

Det här inlägget postades i Bilder. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Långsamt framåt

  1. marvew skriver:

    Igenkännande. Det kan vara många timmar med tankar innan jag får ner några meningar på pappret. Och eftersom tankarna kommer när som helst, ligger det lappar överallt.

  2. Susanne Ahlenius skriver:

    man får skriva ner allt helt enkelt och sedan gå tillbaka och läsa. Så har jag gjort men om man tittar på mina tankar och idéer så har de ändrat sig en del från första början🙂 det tar ett tag innan allt det där huller om buller tänkandet sätter sig. Och vips har man en hållbar story som blir mycket enklare att skriva på. Det kreativa måste man anamma🙂

Kommentera

