Man finner tid på konstiga ställen

Sitter på akuten. Förra veckan lyckades jag trampa på något hemma och började blöda på hälen. Försökte plocka ut något litet som jag inte ens kunde se, men som gjorde förbenat ont! Tydligen misslyckades jag med det och kan nu inte gå på foten alls.

Så nu sitter jag här. Väntar. Och väntar. Jag är absolut inte prioritet ett här bland hostande barn och stönande pensionärer.

Jag läser mitt eget manus på mobilen som jag skickade till mig själv igår kväll efter några timmars skrivande. Bra att läsa i ett helt annat sammanhang och kanske gör det mig mer objektiv.
Vissa delar är faktiskt riktigt välskrivna, några mer stapplande (ok! Går att fixa till ganska lätt). Stämningen är genomgående obehaglig (bra!) .
Mitt problem är hur historien ska flyta mellan kapitlen. Att den hänger ihop och lockar till fortsatt läsning.

Fortsätter läsa medan andra i väntrummet bläddrar i ”Hänt i veckan” eller halvsover mot vännens axel.

Det här inlägget postades i Mitt skrivprojekt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Man finner tid på konstiga ställen

  1. Hanna Lans skriver:

    Ett alldeles utmärkt tidfördriv på akuten!😉

    • MalinC skriver:

      Ja, där är för övrigt oerhört segt. Lyckats tillbringa väldigt mycket tid där det senaste på grund av killarnas olyckor och åkommor…

  2. bokmal73 skriver:

    Usch din stackare. Hoppas foten blir bra snart och att du får bra vård. Ja, man får ta alla tillfällen i akt att utnyttja sin ” egentid”, även om akuten kanske inte är den plats man väljer först. Lycka till!

  3. marvew skriver:

    Trist att behöva söka vård, särskilt akut men jag hoppas att det ordnar sig och att läkningen går bra. Själv går jag omkring med ett utkast till manus i ryggsäcken, alltid till hands men det hjälper ju inte om jag aldrig tar upp det ur väskan.

  4. Carola skriver:

    Akuten är så himla trist. Hoppas verkligen att du fick hjälp i sinom tid. Tur att du hade det senaste utkastet på telefonen. Ibland är det bra att ha tillfälle att läsa igenom partier utan att kunna vara där och peta direkt. Det ger ett bättre helhetsperspektiv. Upptäckte själv ganska nyligen att jag hittade lättare fel när jag skumläste och hade lättare att komma på ersättningsord som jag annars kan fastna med på tungspetsen.

Kommentera

